2015. február 11., szerda

Gyermelyi – a reklám, amit nem értek



A reklámokat nem keresgéljük, azok úgy megtalálják az embert, ha akarja, ha nem. Általában nem akarjuk, mégis ránk talál, sunyin, egy film előtt vagy után (rosszabb esetben közben…), míg várjuk az időjárás jelentést, vagy csak csatornák váltogatása közben.

Egy jó reklám olyan, hogy szinte vágyunk újra látni, mert ötletes, mert vicces, mert aranyos, mert találó. 

Aztán van az a reklám, amit nem tudunk hová tenni. Én találkoztam ilyennel a minap. Mivel mostanában igen fáradt, szétszórt vagyok, nem is csodálkoztam magamon, hogy ugyanazt a reklámot látva újra és újra elgondolkodom, hogy miről is szólhat, mit is reklámozhat. De feltűnt, hogy nem értem. Akkor már tudatosan próbáltam rá koncentrálni… és szőkeségem ide vagy oda, akkor sem értem!

1.         Van egy lány egy színpadon, szálló kék selymekbe burkolózva és nagyon balettozik. Majd állva tapsol a közönség, virágeső stb. 
Következtetés: Öblítő reklám… vagy intim betét, esetleg tampon a terpesztéseket elnézve. De lehet akár Raffaello is, hisz ott szoktak balerinák édességet kapni fellépés után meggyőző zenei aláfestéssel.

2.         Balerinánk ül az öltözőben és sminket távolít el. 
Következtetés: Na ugye, hogy Raffaello! … Vaaaagy sminklemosó és AVON reklám.

3.         Táncosnőnk átvedlik balerinából dögös hétköznapi fruskává. Elnézve igen kurtára sikeredett felsőjét és az éppen a mi szemünk láttára begombolódó farmernadrágját, mely pimaszul az XXS kategóriába tartozik, megingok, hogy mégis inkább valami fogyasztó csodaszer reklámjába akadtam bele.

4.         Pofátlanul vékony és tehetséges balerinánkat egy nagyon jóképességű fiatalember várja természetesen motoron az öltöző bejáratánál, ezerwattos mosollyal ugranak egymás nyakába, majd táncosnőnk hivatását nem meghazudtolva egy laza spárgát nyomva ül fel mögé a mocira (nem kis irigykedést váltva ki a nézőből). 
Következtetés: esetleg internetes társkereső rovatot bír reklámozni a kis filmecske???! Fogamzásgátló módszert?! Gumit?! Már nagyon zavarban vagyok…

5.         Motoron dzsalnak el a naplementébe, művésznőnk sárga sálja még soká lengedezik utánuk a szélben… Akkor ez csakis valami torokfertőtlenítő gyógyszer reklámja lehet!

6.         Utolsó kép – és a megvilágosodás: „MINDEN JÓ, HA GYERMELYI!”


Könyörgöm, valaki mondja el, hogy mi köze a pofátlanul csinos és vékony és tehetséges balerinának a Gyermelyiheeeeeeeeeeeez!

6 megjegyzés:

  1. Drága életem!

    A gyermelyi, talán fogyaszt?
    Szerény kérdés...szerintem nem...! de, én is félig szőke vagyok.!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eeeez nekem is megfordult a fejemben. És így értelmet is nyerne a vékony balerinával történő reklámozás. De - bár imádom a tésztát - elvetettem az ötletet. :)

      Törlés
  2. Drága Zsuzsi, ami elkerülte a figyelmedet az a megújult szócska :D
    Ahogy látens szőke fejemben összeraktam, bár hamarabb gondoltam hozzád hasonló dolgokra de addig agyaltam míg egy halvány reménycsík keretén belül ráerőszakoltam egy megoldást. Kivetkőzhetsz önmagadból, átalakulhatsz, megújulhatsz, de azért ugyanaz maradsz. Avagy régi tészta új csomagolásban. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kerülte el a figyelmemet - igaz, csak a sokadik megnézésre tudatosult bennem. Eleinte csakis azon törtem a fejem, hogy MIT IS REKLÁMOZ A REKLÁM :)

      Törlés
  3. Drágám!
    A reklámnak ez a lényege, hogy nagyon.nagyon sokáig gondolkozz rajta!!!
    Mindegy, hogy botrányos, vicces, látványos, titokzatos: - a lényeg, hogy még itt is róluk van szó! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert a reklámok kiiktathatatlanok az életünkből. Ha az ember kukába dobja a tévéjét, még akkor is ott vannak az óriásplakátok. Azokat akkor is az orrod elé teszik, ha nem akarod. Persze van megoldás: tévé a kukába és jól magunkra zárni az ajtót :) Fogyasztói társadalom... pfffffff.... :)

      Törlés