2015. január 26., hétfő

Dalos pacsirtáink – avagy hogyan ível a színvonal… lefelé



Megnéztük. Meghallgattuk. Őszintén? Személy szerint – bár nem tisztem véleményt formálni -, azért többet vártam. Az idei felhozatal siralmas.

De kezdjük az elején, mondjuk a zsűrivel és a műsorvezetőkkel.

Pierrot lett idén a rossz zsaru. Mosolygós-szűk szemeivel pontoz le mindenkit, lelkiismeret-furdalás nélkül. Nincs is ezzel baj, talán ő az egyedüli, aki már-már reálisan látja az énekeseket.

A máskor oly gyönyörű Rúzsa Magdinak sikerült majmocskás frufrut rittyentenie a fodrásznak. És néha nem tudtam eldönteni, hogy Magdi csak tapintatos, vagy komolyan dicséri a versenyzőket.

Csiszár Jenő hozta a szokásos formáját. Nem csak a habogásra gondolok, leginkább arra, hogy nem pont egyező a zenei ízlésünk. Épp azok tetszenek neki, aki nekem boáááá.

Rákay Philippel meg csak többen van a zsűri.

Tatár Csilláról annyit, hogy hiába szépek a lábai, ha beszélni még így sem tud folyékonyan. Amellett, hogy értelmetlen, összezavaró, bakizós, de a nagy nyilvánosság előtt védi saját magát azzal a hozzáfűzésével, hogy mindenki hibázhat? Csak az hibázik, aki dolgozik, ez így van. De nem mindenki való színpadra, élő adásba meg pláne nem. Ezért nem vezettem például én a műsort… többek között.

És még Harsányi Levente lendülete és talpraesettsége sem pótolhatja a másik műsorvezető hozzáértését.

A versenyzők:
Kályhaezüstbe öltözött bányarémséges hamiskás, de annál önérzetesebb hölgyemény (bocs, a névmemóriám remek…). Aki oly mértékben kihúzott derékkal tud ülni, hogy nekem fájdalmas, még nézni is.

Bogi, aki védjegyévé kívánja tenni a mezítlábas produkciót. A hangjával nincs gond (már azt is értékelnünk kell, ha nem hamis). Nekem a dal nem volt elég ütős, bár jóval hallgathatóbb, mint a többi. Nem, ezt nem befolyásolja, hogy valakin tűsarkú cipedli, vagy balerina cipő, vagy bakancs van-e. Nekem felemás volt viszont az összkép, mikor a felhőnyi füstből elő-elővillant a mezítelen tappancs a kisestélyi alatt.

Egy középkorú, szőke démon, aki saját bevallása szerint produkció közben Hamupipőke mozdulatokkal hagyta el az egyik vörös topánját, majd megoldásképpen önszántából dobta le a másikat is. Probléma megoldásból ötös. A produkció számomra ettől függetlenül lapos, a dal nem szólt semmiről, nem fogott meg.

A „kedvenceim” az állva hárfázós bagázs, ahol a szintetizátoros iszonyatosan belendülve tombolt… valami egész másra, mint amit mi hallottunk. Az énekesnő energiabombaként ugrándozott fel s alá… bár a hangja lett volna olyan jó, mint a mozgása. Az állva, táncolva hárfázós hölgyről már szót sem ejtek, max. annyit, hogy hűűűűűűűű… elképesztően rossz volt. Bár imádom a klasszikus hárfát, nekem ez sokk. Nyilván ezért kapták ők a legtöbb pontot, kezdek hozzászokni, hogy aki nekem nagyon nem jön be, az a zsűrinél tuti befutó.

Aztán jöttek még fiú bandák is, kik tornasorban, kik meg rettentő lagymatagon trottyos gatyában… Jut eszembe: mondja már el valaki a fiataloknak, hogy NEM ÁLL JÓL SENKINEK AZ ÜLEPRÉSZEN LÓGÓ NADRÁG! Pierrot hozzászólása itt nagyon tetszett, azt mondta, nem meri őket kritizálni, nehogy a rajongótábor plüssállat arzenálba fojtsa őt. Szerintem ezzel mindent elmondott.

Egyetlen valamire való hang akadt csak. Minden tiszteletem Tóth Veráé. Tisztelem őt azért, mert az egyetlen, aki színvonalas és vállalható a műsor részéről. Tisztelem azért, mert minden évben próbálkozik a Dalban. Hozzáteszem, a dal, amit előadott, eléggé elfuserált választás volt. Nem Verával van gond, gyönyörűen énekel, egy díva a színpadon és minden tekintetben le a kalappal előtte. Nem bántásképpen, de volt egy elég vihogósra sikeredett csevej, mivel apán kívül Marcsi barátnőm is körünkben élvezhette a produkciókat. Megbeszéltük, hogy Norbi fogyókúrás étrendje nem ért el sok eredményt Veránál, pedig személy szerint nagyon szurkoltam neki. Marcsi némiképp a védelmébe vette az énekesnőt, hogy a ruhaválasztás sem volt az igazi, hisz egy nagy testalkatra egy előnytelen szabású függönyt adtak rá a sztájlisztok, ki tudja, milyen okból. Mire apa gyönyörű monológba kezdett:

-          De legalább sötétítő függönyt vett fel, most gondolj bele, ha csipkésben lenne… Mondjuk ez a kék… olyan benne, mint egy nagy kék bálna! Bár milyen színt vehetett volna még fel? Mondjuk sárgát. Bár akkor olyan lenne, mint egy villamos… Ebben a kékben meg ő a 7-es busz!

Igazság szerint minden évben kisebb-nagyobb kihagyásokkal, de igyekeztem követni, hogyan alakul a választás, kit küldünk az Eurovíziós Dalfesztiválra. Mindig volt legalább 3-4 személyes kedvencem, akiknek szurkolhattam. Idén? Szerintem ez volt az első és egyben utolsó adás, amit megnéztem. Nem fárasztom magam sem a dalokkal, amiket nem igazán élvezek, sem a zsűrivel, sem a műsorvezetőkkel.

Csak arra tudok gondolni, azért csúszott így le a színvonal, mert a minőségi előadók rájöttek, a Dalfesztivál bunda. Koncsíta után nekem sem lenne kedvem megmérettetni magam. Bár azon azért elfilózgattunk hármasban, ha Tóth Verára szakállt ragasztanánk…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése