2015. január 12., hétfő

Szervezőképtelenség – avagy hogyan szúrjunk ki magunkkal még annál is jobban?!


Azzal indult, hogy az ikreket szülinapi zsúrra hívták egy játszóházba. Úgy voltam vele, egye penész, már amúgy is régen voltunk, bármennyire utálom a játszóházakat, hadd legyen kicsit jó nekik is. Két dologgal nem számoltam: az aznapi ordító, migrénes fejfájásommal és azzal a nem elhanyagolható ténnyel, hogy szervező képességem nem remekel mostanság.

Mivel szombat munkanap volt, így még annál is inkább „örültem” a meghívásnak. Magamba raktam tonnányi fájdalomcsillapítót, majd a munka végeztével rongyolás haza, gyerekek puccba vágása, összekészülődés, 77 nagy pofon beígérése nem megfelelő viselkedés esetén, majd uzsgyi a játszóházba, ajándék nem otthon felejtése.

Apa azt vette a fejébe, illik- nem illik alapon, hogy ő szépen berak minket, aztán elhúz a heti nagybevásárlást elintézni, majd értünk jön.

Megérkeztünk. Levetkeztünk. Egy kedves ott dolgozó hölgy (szerintem mély növését kompenzálandó, akkora kontyot viselt a feje tetején, mint egy dinnye), aki kiszúrta kezünkben a bazi nagy ajándékos tasakot, megszólított.  Kérdezte, kinek a szülinapjára jöttünk? Mondok: Szamira szülinapjára. Kontyosunk keres, kotor a papírjai közt, majd kissé zavarodottan közli: Van Szamira, csak nem ma, hanem holnap, vagyis vasárnap.

Pöttynyit leforrázva álldogálltunk pár másodpercig, hebegtem-habogtam, hogy de hát a meghívó (mely biztos helyen a konyhaasztalon maradt!) tuti szombatra szólt.

Apa felülkerekedett zavarunkon, közölte, kér három gyerek és egy felnőtt belépőt, majd ő angolosan lelép vásárolni. Holnap pedig jövünk újult erővel a szülinapot ünnepelni… ha már így alakult.
Nem részletezem a számomra egyáltalán nem szívem csücske játszóházas örömöket. Ricsaj, száguldó kétlábúak és két- három- valamint négykerekű járművek. Nevető, ám néha bömbölő gyermekek a totyogóktól a tizenévesekig. A lármát időközönként túlharsogja a hangszórókból áradó szülinapos nóták sorozata. Mindegy, túléltük. Még azt is, mikor indulás előtt fiam hisztirohamot kapott, mert nem akart még indulni, szomjas volt és egyébként is…

Otthon belepillantottam a meghívóba. Egy pillanatig megfordult a fejemben, hogy magamban tartom a valóságot, de rájöttem, mindenképpen kiderülne, így megosztottam férjemmel, hogy a meghívás igaziból is vasárnapra szólt, én néztem el.

Másnap már reggel 9-től kérdezgették csemetéim, hogy mikor indulunk. Öt percenként. Délre megőszültem. Mivel a két alig 6 éves idő-fogalma még nem az igazi, így hiába hajtogattuk felváltva, hogy délután 4-re szól a meghívás és előbb nem mehetünk, mert még a szülinapos sincs ott. Délután 2-re már 2 percenként kérdezgették az indulást, addigra ősz tincseim hangtalanul kihullottak… Fokozódott a nemzetközi hangulat.

Végre megérkeztünk. Két dolgot konstatáltam: 1. A játszóház, mely előző nap az elviselhető szintet ütötte meg, vasárnapra kb. kétszer olyan zsúfolt volt és négyszer hangosabb. 2. A fejfájásom, mely azóta csupán csitult, el nem múlt, ezt a zsivajt nem igazán értékeli pozitívan.

Derült égből villámcsapásként találkoztam egy szakközépiskolás osztálytársammal is, akik szintén meghívást kaptak a partira. Ám mivel idestova 20 éve nem láttuk egymást (igen, igen, tudom, illene ellátogatnom az érettségi találkozókra…), a köztünk kialakult társalgás ilyetén módon indult:

Én: - Judit? (kérdeztem bátortalanul mosolyogva).
Ő: - Nem, Évi! (szólt kissé megilletődötten, homlokráncolva keresgélve agyában, ki is lehetek ugye ÉN???!)
Én: - Huszti Évi! Tényleg!
Ő: - ……… ?!
Én: - Straub Zsuzsi.
Ő: - Ne ba…..! Nem ismertelek volna meg!

Konzekvencia levonva: Szervezőképességem nulla, névmemóriám nulla, de másoknak sem túl jó az arcmemóriájuk.

Viszont apával jót ping-pongoztunk, mert időben felfedeztük, hogy a gyerekek őrzése már teljességgel felesleges, egyrészt, mert ketten háromfelé minek is futnánk, másrészt sokkal kellemesebb időtöltés, ha mi is elfoglaljuk magunkat, míg ők ugrálnak és egymást kergetik.


Azért van még egy konzekvencia: Így megy KÉTSZER az a szülő játszóházba, aki EGYSZER sem akart igazából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése