2014. január 6., hétfő

Xbox mifelénk – avagy idősebbek is elkezdhetik





Túléltük az ünnepeket. Bogi által kért szőnyeg berepült szenteste, ám mivel se hó, se jég nem volt, így a kuncogásra sem kaptunk alapot, de itt még nem ért véget a karácsony, ezért a hahota sem váratott magára sokáig.

Hetekig ágáltam az Xbox ellen, mondván, az én gyerekeim nem fognak egy virtuális világ foglyaivá válni. Életem habospitéje csak addig mormolta a különböző meggyőző érveket az én füleimbe, míg – tán hogy előbb szabaduljak -, engedtem a nyomásnak.

Egyetlen kérésem volt, hogy 24-én, mikor mindenki kellőképpen átszellemül a dzsingülbellsz halk dallamaira, ne legyen ugrálás, ne romboljuk le ezt a meghittséget (én kis optimista…).

Így történt az, hogy 25-én reggel, míg gyermekeim a tejbegolyó csámcsogása közben a csipát törölgették a szemükből az ebédlő asztalnál, apa bebújt a fenyőfa alá, előhorgászta a még ki sem bontott dobozt, kiköpködte szájából az oda nem illő tűleveleket, majd némi fejvakarás után mindenféle kütyüt varázsolt elő és egy kis olvasmányolás, dünnyögés, szentségelés után elindította a játékot.

Életem hovatovábbja egy szál alsónadrágban, lábszár középig érő sportzokniban, szemüvegben ugrándozott bakkecske módjára, bemutatván, miket is tud a gépezet. Ámultunk és bámultunk. És nem csak a programokat csodálván. Nézhettük őt, amint vízesésen lavírozik és ugrál a virtuális gumicsónakban, majd síel, teniszezik, de a leginkább ott dőltünk el a vinnyogó röhögéstől, mikor az említett szerkóban a Viva Las Vegas című nagyszabású zenére táncol, leutánozván a képernyőn látható figurát, amint képzelt lasszót pörget a feje fölött, lovagol és ujjait pisztolyra formázva lövöldöz a zene ritmusára. A hitetlenek megnyugtatása végett 3 csillagot is kapott rá, így állíthatom, meggyőző alakításban volt részünk.

Persze felébredtünk kellőképpen, jobb ébresztőt kaptunk, mint egy tripla kávé után.
Felszedegettük az állunkat a földről, majd a gyerekek átvették apa helyét a képernyő előtt. Naná, hogy beszálltunk mi is, így hát a következő pár napban olyan izmaim is sajogtak, amiknek létezéséről még csak tudomásom sem volt. Pedig nem csináltam mást, mint virtuálisan teniszeztem pár meccset, dartsoztunk néhány menetet és persze a Bogival bugiztunk pár számocskát… Hozzáteszem, sporthoz nem szokott alkatom sikítozott másnap még a kenyérvágás, orrfújás, sóhajtozás egyszerűnek tűnő művelése közepette is.

Apa felfedezte a Star Wars játékot is, melyről kegyetlen jó fényképek is készültek, immár nem alsónadrágban, de 3D-s szemüvegben hadonászik a tévé előtt, igen-igen átszellemült arccal (fénykardot képzelve szentséges kezeibe). Zummognia sem kellett hozzá, azt a program önmagától aláfestette, így téve még élethűbbé a harcolást. Néha megzavartam oda nem illő kérdéseimmel, szemtelen módon zökkentve vissza a realitás nemkívánatos talajára. Persze nem sokáig. Ha rajta múlt volna, még mindig fénykardolna az ellennel, ám a téli szünet véget ért számunkra is.  Nem baj, majd kitúrja a kölköket a gép elől a szürke hétköznapokon, hadd legyen kis időre Jedi a drágám, ha annyira vágyik rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése