2013. november 12., kedd

A szőrös lábú, a bajszos meg a Napóleon


Autóval besoroltam a sorompónál pirosat kapott autók mögé. Éppen egy buszmegállóban. Reggel lévén szó, kicsit még ásítozva vártam, hogy induljon a sor, néztem csipásan a világba. Mondhatnám, hogy „Reggeli csendélet”-et fedeztem fel, ám csendesnek nem mondhatnók azt a nőszemélyt, aki párjával várakozott a személyszállító alkalmatosságra.
Bár a reggel igen csípős volt, hölgyünk fekete térdnadrágot viselt, lábain fekete bokazoknit és klumpát. Fedetlen lábszárán, bár meglehetősen méterek választottak el minket, jól látható volt a férfiasan erős, fekete szőrzete. Kezében aprócska üveget szorongatott és valahogy szent meggyőződésem, hogy nem szenteltvíz volt annak tartalma, tán a hosszú nadrág helyett alkalmazta, belső melegítés gyanánt. Ezt megerősítendő, a nő olyan hangosan ecsetelt valamit, hogy elnyomta a rádió kellemesebb dallamait. Férfi társa aprócska bajsza alatt somolyogva, szó nélkül hallgatta a nőszemély élénk, kézzel-lábbal gesztikulált előadását. Ezen közben egy kék szövetkabátot viselő férfiú sasszézott el mellettük, tekintetét kapkodva egyikről a másikra, jobb kezének fejét kabátja gombolásába rejtve, Napóleonként. Hogy ott mit rejtegetett, szintén üveget, telefont, zsepit, vállról indítható rakétát, számomra nem derült ki, mert tekintetünk összeakadásakor gyorsan másfelé vetettem pillantásomat.
Még elnézegettem volna ezt a szívderítő társaságot, de a lámpa szabad jelzésre váltott, én pedig nekiindulhattam. Búcsúpillantást vetettem a három ember felé, s így még elcsíphettem, amint asszonyság egy embereset csapott a bajszos hátára, hogy az majdnem elhasalt előtte, teli szájjal vigyorogva. Vihogásuk elkísért pár méteren.
Derűsen indult a reggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése