2013. október 16., szerda

Hogyishíjják - avagy a sárkány éve





Kegyetlenül rossz a névmemóriám.
Életem hovatovábbja ezt nagyon jól tudja és piszok jókat derül, mikor azon kínlódom, hogy agyam rejtett zugaiból előkotorjam a kívánt archoz tartozó nevet. Önelégült vigyorral a képén nézi tipródásomat, hisz általában egy-két megjegyzésemből neki már beugrik a keresett személy, én viszont bőszen ragaszkodom hozzá, ne segítsen, majd rájövök magam!
Ez olyan fele-fele arányban szokott is sikerülni, persze előfordult már olyan, hogy délutántól agyaltam egy színésznőcske nevén és éjjel kettőkor felráztam drágámat, mondván: Heuréka! Rájöttem! Nem volt őszinte a mosolya.
A minap is ülünk este a szokásos gyerekek már lefeküdtek és mi lazulunk hangulatban, mikor a képernyőn megjelenik egy általam tökéletesen ismert nőszemély, hosszú, szembe-szájba lógó szőke, borzas hajjal, feketére mázolt szemekkel, mikrofonnal a kézben. Nem mai csirke és ahogy így oldalról nézem…:
-          Hát ez tökre úgy néz ki ebből a kamera állásból, mint a Kóbor.
Apa rosszallóan kistányér szemekkel bámult vissza rám, viharos hullámokat ráncolva a homlokára.
-          Kóbor… - mondta kissé lassan -, de hisz ez egy nő.
-          Jajj, hát tudom én azt, ez a meglepő az egészben.
-          Szerintem Te nem is tudod, ki az a Kóbor.
-          Pff. Hogyne tudnám! Ő énekli azt, hogy Jééééééééégbőőőőőőőőőlvagyooooooooooook!
-          Khm… Nem, azt nem ő énekli, az a Demjén Rózsi.
-          Ú, bakker, ne már!
Okos telefon előkap, gugliba beír: Jééééééééééégbőőőőőőőőőőlvagyooooooooooook. Az meg okádja a Rózsi képeit válogatás nélkül. Huhh, csak rosszat ne álmodjak azoktól a képektől…
-          Jól van na, akkor nem az a szám, csak hasonlít rá, de a Kóbor énekel valami hasonlót, nem?
-          Az a Gyöngyhajú lány, amire Te gondolsz.
-          Téééééééééééényleg! És hogy is hívják ezt a vén tyúkot itt a tévében? Aki hasonlít a Kóborra…
Apa plafon felé emelt arcán a namegintkezdi… jelent meg.
-          Ne segítsek?
-          Ne! Rá fogok jönni… izéke... a hogyishíjják…ööö… jajj, pedig tudooooom… nem tudom…
-          Neoton Família?
-          Óbammegtényleg! De hogy is hívják?
-          Tudod, ő a sárkány éve vagy valami Sárkány Éva…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése