2013. augusztus 17., szombat

Basszus kulcs, imbusz kulcs - avagy lapraszerelt előnyök és nem előnyök

 

Bogim suliba készül. Nagy dolgok ezek. Főleg, mert eddig csak a móka és kacagás volt a berendezési tárgyak kelléktára. Szerencsére megfűztem életem miértjét, hogy vegyünk egy oltári praktikus bútordarabot, amit - bízzunk benne, hogy - még elég sokáig használni tud a lányunk.

Összeszerelés közben apa kicsit továbbment, picit vérhálós szemekkel megesküdött rá, ez a bútor innen ki nem megy soha, ez a szoba örökké gyerekszoba marad…

Jajj, de ne szaladgáljunk ennyire előre. Kezdjük a kezdeteknél.

Bútort megvettük. Mázlista módon még olcsóbban, mint azt kinéztük, ám így is egy kisebb vagyonért. Madarat lehetett volna fogatni velem.

Aztán még jó pár hétig kerülgettük a hálószobánk falához támasztva a dobozokat, mert az összeszerelés csak nem akarta elkezdeni magát.

Eljött végre a várva-várt hétvége, mikor egyedül Bogi volt láb alatt itthon, a másik két kicsi a mamánál vendégeskedett. Utólag nem is bánom: néhány vaskosabb káromkodást, amit tanulhattak volna, még nem baj, ha nem építenek bele a hétköznapi beszédjükbe.

Maga a kicsomagolás szinte fél napot vett igénybe, mire az összes kartondoboztól, nájlontól és hungaroceltől megszabadultunk, attól tartottam, a szakállam már-már a térgyem kalácsát verdesi. Aztán körülnéztem a szobában és ez a szakáll hipp-hopp meg is őszült azon nyomban. Mindenfelé különböző nagyságú bútor elemek hevertek, mindegyik (höh! vagy majdnem) szépen megszámozva. Aztán volt még rengeteg csavar, fapöcök, szeg és kütyü.

Előkerült a használati utasítás is, ami minimum egy telefonkönyvre emlékeztetett, a-tól zs-ig. Édes jó drágaszágom nekifogott az olvasáshoz. Aztán percekig csak hümmögött és forgatta az itinert, mint valami rosszul megrajzolt térképet, rosszabb esetben kötési útmutatót. A hümmögés nem akart alábbhagyni. Már-már ráberregtem, hogy lejárt az idő és usgyi tessék nekifogni a csavarozgatáshoz, mert a hümmögés nem tapasztja össze a bútorlapokat, ám csodák csodájára páratlan párom talpra szökkent és valami igen ritka csatakiáltással csavarhúzóra kapott.

Első feladatként a leírás a lépcsőfeljáró eszkábálását tűzte ki célul. Haladt a dolog gyönyörűen, néha rápillantottam a gyarapodó, formát öltögető dologra, aztán mentem a dolgomra: főzni, mosni, takarítani, ruhát válogatni (hogy tudják kinőni a gyerekek tavasztól őszig az összes pulcsit és hosszú nadrágot???????).

Aztán egyszer csak SOS jelek érkeztek a leendő tanulószoba felől. A lépcsősor felcsavarozása érdekében kéretett drága férjem, mondván, törpét nem talált a dobozokban, aki felerősítené belülről a lépcsőket. Hátha majd én beférek a kb. 40 centis helyre, mert az ő 120 kilócskája erre felettébb alkalmatlannak látszik. A szemöldököm majdnem a hátam közepéig szaladt, de rám aztán senki se mondja, hogy nem próbáltam meg…
 
 
 
Miközben beültem a pont akkora résbe, mint a hátsó felem, már nagyon röhögtem. Olyannyira, hogy akkor sem ment volna egyszerűen a szerelés, ha történetesen nem homályosítják el a vihogás könnyei a látásomat. Drágám fejem fölé emelte a csavarozni kívánt elemet, majd a csavarhúzót is a kezembe nyomta. Bugyborékolva röhögtem a saját kínomon: egy olyan szűk helyen, ahol éppen csak létezni is nehézkezs, nyúlj fel a fejed fölé, tartsd úgy a lépcső elemet, hogy az PONT lyukra kerüljön (a lyukat csakis Te látod belülről, aki kívül segédkezik, még véletlenül sem!), egyik kezeddel tedd a csavart a likba, a másikkal hiper gyorsan csavarozd be, nyilván, míg a harmadik kezeddel megtartod azt. Aztán vedd fel a leeső csavart negyvenkettedszer is. A csavarhúzó fejét is tedd vissza a helyére. Bíztasd apát, hogy már nem kell ám évezredekig állnia és verejtékben úszva tartania a lépcsőt, mert már mindjárt kész, holott még sehol sem tartasz, viszont már annyira nevetsz, hogy TE már azt is tudod, sok esély nincs rá, hogy azt a rohadt csavart még ebben az évezredben betekerd. Aztán, mikor csodák csodájára az egyikkel megvagy, szembesülj vele, hogy még hátravan három. Ja, és ha az is megvan, akkor még négy…

Mikor átfordultam a jobb oldali csavarhoz és átvettem a bal kezembe a csavarhúzót, patakzó könnyekkel a képemen, lihegve tudakoltam drágaságomat, hogy árulja már el, ugyan melyik irányba kell Becsavarni a csavart. Válaszát hallva jöttem rá, hogy egy ideje a rossz irányba próbálkozom. Nem részletezem, egy olyan ember számára, aki, ha kettőt kanyarodik, már nem tudja, merről jött, higgyétek el, örök rejtély marad a kitekerés és betekerés nagyra becsült szabálya…

Rettentően leizzadtam, főleg a szűk hely, a nagyon röhögés és természetesen a nagyon igyekvés következtében.

Volt még pár érdekesség: mikor kiderült, hogy minden stimmel, csak néhány előfúrást felejtett ki a gyártó…

Vagy mikor az ágyrészre került a sor és apa egy L alakú vasat ellentétes irányban akart felcsavarozni (meg is csinálta! igaz, közben néhány zsolozsma is elhangzott – részemről, meg néhány cikornyásan trágár megjegyzés a rohadt bútort illetően – részéről…). Mivel csak nem és nem akart összejönni, mérgében telefont ragadott és a bátyját hívta segítségül. Mivel ő nem tudott azonnal jönni (dolgozott…), őt is melegebb éghajlatra invitálta. Majd győzött a nyers erő és a fúró, amivel vájatokat készített, hogy a csavarok elférjenek ott, ahol el KELL férniük. Hiába kértem, adjon pár percet, míg én is meglesem azt a leírást, habzó szájjal hessegetett odébb, hogy TEEZTÚGYSEMÉRTHETED!

Húztam a számat, de próbáltam segíteni. Négy kéz baromi kevés tud lenni, hogy megtartson, ellen tartson, lyukra tartson, csavarozzon és olasz módra gesztikuláljon közben. Az ágy felkerült a helyére, én meg néztem, néztem… Nem túl szép. Itten nem takar rá. És mi lenne, ha azt a bigyót lefelé csavaroznánk?

Drágám megvilágosodva csapott izzadt homlokára: Tényleg!

Leszedtük, átcsavartuk, feltornáztuk. Pöpec lett.

Atombiztos, hisz még faragasztót is használtunk a tutibiztos csavarozás mellé. Erre gondolt kicsi férjem, mikor megemlítette, hogy ez a bútor innen lábon ki nem megy többet. Max. forgács formájában, vagy itt marad örökre, az idők végezetéig gyerekszobának. Már ezt sem bánom. Szenzációs lett ugyanis.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése