2013. július 24., szerda

Csinglingling száncsengő – avagy madármentő alakulat


 

Megint alkottunk:

Misha cica nyakába csengettyűt raktunk, mivel már-már rendszeressé vált, hogy kiscicám kisebb-nagyobb madarakkal lepjen meg minket éjnek idején. Gondoltuk hát, hogy kifogunk rajta, ha csilingel, a madár meghallja, elrepül, Misha meg üres pofával kénytelen bejönni a házba.

A csengő működött, több szempontból is. Macskám úgy járt-kelt a lakásban, mint egy megtestesült rénszarvas csorda, baromira téli hangulat kerülgetett a kánikula kellős közepén és kezdtem várni a Télapót.

Borcsa kutyám napokig vérben forgó szemekkel üldözte, ugatta és tébolyultan utálta a csinglingelést és ennek állandóan hangot is adott.

Madárkát azóta nem sikerült fognia, viszont mi sem aludtunk jobban egy milliméterrel sem, hisz az éjszakai csendben a giling-galangozás szinte elviselhetetlenné vált.

Egyszóval hülye Kovácsék megmentettek tán több száz madarat, ám ha lehet, még karikásabb szemekkel, hulla fáradtan keltek minden reggel.

Ráadásul kiderült az is, ha nincs madár, fog mást az én drága macsekom.

A minap egy szénfekete valamit hozott be. Első látásra egérre tippeltem, ám jóval nagyobb volt annál és sajnos a szomszéd nénimnek lett igaza, aki szerint csakis vakond lehetett. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy miután sikerült kiebrudalnom macskát és vakondot egyaránt a házból – részleteket nem mesélek… -, nem sokra rá arra lettem figyelmes, macskám a hátsó teraszlépcsőnél dekkol és nagyon feszült. Kimentem és kérdezgettem, hol van, amit fogott? Nem sejtettem, hogy válaszolni fog, de egy háromgyerekes nő akkor is intéz kérdést, ha az költői természetű…

Legnagyobb meglepetésemre macskám egy apró földkupachoz lépett és maúzva kaparni kezdett. Akkor láttam meg a vakond lejáratát. Ez a hülye elengedte a réten fogott vakondot itt a hátsó kertben… No komment…

Reggelre több lett a luk a fűben, mint maga a fű. Bosszút állt a kis görény. Akarom mondani vakond.

DE!  tanultunk valamit: vakond ellen annyit ér a csengettyűcske, mint bantu négernek az 50-es faktorú naptej.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése