2013. február 20., szerda

Szarból nem lehet várat építeni - de utat sem!





Bár jogosítványom már van pár éve, sokat nem használtam az autót, max. az oviig meg vissza, esetleg a heti bevásárláskor a Ferihegyi bevásárló központ parkolójáig és onnan haza.

Ellenben, december óta munkába járáskor rendszeresen vezetek Kispestig reggel, majd haza este. Szerencsére nem egy világkörüli út, meg kell hagyni, ha mázlim van, 15 percet kell csak a kocsiban ülnöm és anyázni a gyalogosokra, lámpákra (kb. 5-tel találkozom utam során), kátyúkra, időjárásra, dugóra, bunkó autóstársakra…

Nem irigylem életem miértjét, aki munkaidejének 90%-át tölti autóban. Ellenben nagyobb rutinnal viseli azokat a tahókat, akik mondjuk egy olyan kereszteződésnél, ahol én állok a pirosnál és tudom, hogy utána egyenesen folytatom az irányt, beáll mellém, abba a sávba, amiből jobbra lehet kanyarodni, majd zöld lámpánál édesen kövér gázt ad és jobb esetben esdeklőn indexel, rosszabb esetben pofátlanul beelőz, index, köszi-villogás vagy bájos integetéseket mellőzve. 

Napi rendszerességről beszélünk, nem egy-egy esetről. Annál a lámpánál már gyakorlottan nézek a visszapillantó tükörbe. Ha terepjáró, drágább Merci, BMW, Audi (a teljesség igénye nélkül és hátperszehogy előítélet mentesen... ) jön mögöttem, nagy tétekbe merek fogadásokat kötni, ki az, aki úgy érzi, nem köteles végigállni a sort, mit neki a várakozás, ő megengedheti magának, hogy pofátlanul, bunkón, szabálytalanul előnyhöz jusson. Az esetek legnagyobb részében megnyerem a fogadást. Szeretnék néha a fejükbe látni az ilyen barmoknak, vajon mi megy végbe az agyukban, mikor a gázra taposnak? Apa szerint NE akarjam tudni…

A másik imádott dolog, az a kátyúsorozat, ami uralkodik az alatt a kb. 10 km alatt, míg hazajutok. A Nagykőrösi, illetve Kőrösi utat szerintem a lyukak tartják össze. Nyelvelharapós likakról beszélek, amik, ha egy esőnél megtelnek vízzel, hát jó nagy zökkenéssel járó meglepetést tudnak okozni az ember lányának. A legtöbb vályú már jó haverom, messziről köszönünk egymásnak és még időben tudom félrekormányozni a kocsi kerekét, mielőtt nyakat törve zuttyannék ki belőle. De megesküszöm bármire, ezek osztódással szaporodnak! Mer’ minden reggel több és több a csapda, amit az ember már nem győz keringőzve kerülgetni! Nem beszélve a buszok hullámvasútra emlékeztető nyomvonaláról…

Persze megint nem érdemes azon filózgatni, hová tűnik az adófizetők pénze, mikor út épül. Hozzáteszem, nem kevés lóvéból, hisz mindenki tisztában van vele, hogy az útépítés arany vagy még inkább gyémánt áron működik ebben az országban. Ezzel nem is lenne gond, feltéve, ha egyik és másik al-fő-és mellékvállalkozó ki nem lopná az amúgy is silány anyagok felét, hogy picit még jobban meggazdagodjon, mint amúgy is egyébként…

Szóval magyarul szarból nem lehet várat építeni, de utat se.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése