Hogy félreértés ne essék, előre leszögezném: leborulok azok előtt
a telefonos kisasszonyok és urak előtt, akik munkájukból kifolyólag dobnak
félre mindennemű gátlást és jóérzést és tolakodnak be szürke hétköznapjainkba,
eladásra kínálván őáltaluk az éppen aktuális terméket vagy szolgáltatást.
Mondom, ezen emberek nagyok a szememben, már csak abból az
apropóból is, hogy jómagam egyszerűen zsigerből képtelen lennék arra a melóra,
amit ők nap, mint nap csinálnak.
Joggal fintorog most sok ember, hisz a mostani nehéz gazdasági
bla-bla-bla… nem lehetünk válogatósok! Főleg éppen én, három poronttyal a
nyakamon, mikor PONT állást böngészek reggeltől-estélig. Én húzom a számat egy
telefonos állásra??
Hát, ha csak a legutóbbi ezzel kapcsolatos élményemet írom le,
talán körvonalazódik, hogy miért ódzkodok annyira.
Szerda délelőtt csörög a telefon. Hallózok. Egy ideig semmi, már a
nagy éterzajon kívül. Kezdtem úgy érezni magam, mint Jodie Foster a Kapcsolat
című filmben, ám mivel eléggé abszurdnak gondoltam, hogy épp engem zargassanak
az UFO-k, már letenni készültem a kagylót, mikor is egy kissé ízes, de
viszonylag bársonyos, vörös női hang üdvözölt végre és kérte, hallgassam meg az
ő mondókáját, ha van némi kis időm.
Széjjelnéztem az éppen ásítóan kongó, gyerekmentesen kriptacsendes
otthonomban (csimoták oviban!) és a lelkiismeretemmel csatát vívva, mint akinek
a fogát húzzák közöltem nyögve, hogy tessék elregélni azt a dolgot. Nagyjából
borítékolni tudtam a kimenetelt: zoknit-gatyát telefonon úgysem veszek.
Wellneselni ippen kedvem még csak-csak lenne, ám erre történő beruházásokat
csak későbbre tervezünk. Egészség terepen meg szinte kicsattanunk.
Utóbbi találgatásom nyert. A hölgy a helyi Egészség Házból
invitált egy naggggyon kedvező árú tartásjavító talpbetét megvételére. Hogy
meggyőzőbb legyen, azonnal előrántotta az első aduját: „Szokott önnek fájni a
talpa vagy a lábszára?”. Közöltem, hogy nem igazán. Némi töprengés után: „De a
dereka vagy a háta biztosan szokott néha fájdogálni!”.” Nem jellemző.”,
mondottam, mire a vonal túlvégén olyan döbbent csend lett, hogy harapni
lehetett a feszültséget. Nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a hölgyet ilyen
esetekre nem okították ki, hisz a lába vagy a háta MINDENKINEK! szokott néha
fájni. Hogy kimentsem fuldokló helyzetéből és kibillentsem a beszélgetést ebből
az árokból, még hozzátettem: „Biztosan nagyon szerencsés vagyok.”. „Hát valóban
nagyon szerencsés!” – krákogta elismerően, majd némi papírzörgés után éreztem,
hogy újra önmagára talál. El is sütötte a második adut: „Ám, mint mondtam, én a
megelőzést helyezem előtérbe”. Ahha! Gondoltam magamban. Okos! Szóval ami eddig
nem fájt, az ne is fájjon! Esélye se legyen! Brutál!
Persze megoszthattam volna vele némi morzsát az éppen megélt
magánéletemből: három kölök oviban, én meg éppen azt tervezgetem, hogyan s mint
fogok újra formába lendülni a sport által. Így nálam a megelőzés a hát és
lábfájás terén a mozgás lesz, nem éppen egy talpbetét. Ezt megalapozván már
előszedtem egy DVD-t tele tornával, hastánccal és miegymással. Leporoltam és a
lejátszó közelébe helyeztem. Kinéztem a neten, hogy hová fogok Fitness bérletet
váltani, illetve már hordom a futócipőmet, igaz, csak a kocsiig meg vissza.
Ám úgy gondoltam, kevéssé ismerjük egymást annyira, hogy ilyen
részletekbe menően avassam be életem nagy elhatározásaiba, ezért próbáltam a
lehető legudvariasabb hangomon, mosolyogva (hisz minden titkárnő megtanulta
egyszer az oskolában, hogy ha mosolyogsz a telefonban, azt „hallják” a kagyló
másik végén is) igyekeztem a hölgy tudtára hozni, hogy NEM szándékozom
talpbetétet vásárolni az elkövetkezendő 140 évben.
A hangja kissé ellenségessé vált, mikor szavamba vágva darálta,
hogy de hát a megelőzés fontossága… Azt hiszem, itt gurult el a gyógyszerem.
Alapvetően nagyon-nagyon türelmes ember vagyok (khm), de amikor intelligens
módon kívánok egy számomra nem kívánatos csevegést lezárni és a másik fél ezt a
szándékomat a porba tiporva csak mondja, csak mondja a magáét, mintha arra
számítana, hogy akkor beadom a derekamat… Hát nem.
Nyomatékosan köszöntem meg a kimerítő tájékoztatást, majd
udvariasan kértem, hogy ne raboljuk tovább egymás idejét és további szép napot
kívántam.
Remélem, én voltam aznap a legnehezebb ügyfele és utánam legalább
500 talpbetétet sikerült rásóznia a rászorulókra.
Ugyanaznap este – hab a tortán -, megest csengett a telefon. A
vonal végén egy idősebb őszes hangú hölgyemény, aki azonnal a tárgyra térvén azt
tudakolta, hogy van-e a családban olyan, akinek szokott fájni eze-aza. Rögtön
leszögeztem, hogy köszönjük, de talpbetétet nem veszünk. A hölgy zavarodottan
kérdezett vissza, hogy mit nem óhajtok venni? Türelmetlenül hadartam, hogy már
kerestek onnan a mai nap folyamán és hogy nem gondoltam meg magam és nem vagyok
hajlandó csakazértsemdafkejusztse talpbetétet venni! A nőci gurgulázva
kacarászott egy sort, majd kissé kikérő hangnemben közölte, hogy nekik nincs
semmiféle közük a talpbetétekhez. Ők FÁJDALOMCSILLAPÍTÓT árulnak…
Átfutott az agyamon, hogy a következő telefonáló, aki nyugtatót
árul, attól rendelek egy kartonnal…
Na, ezen hangosan kacagtam! Zsófi
VálaszTörlés