2012. augusztus 15., szerda

Hurrá nyaralok! – avagy nagytakarítás, kertgazolás aprólék nélkül



Gyakorlatilag ott tartok, hogy ha együtt vagyok a gyerekeimmel, már reggel 9—re égnek áll a hajam és bármelyik szól hozzám: „Anya…!”, én torkom szakadtából vágom vissza: „NINCS ANYA!”.

A’sszem, kicsit kimerültem, vagy mi. Persze anyósom segít, néha magához veszi az aprónépet. Így volt ez a múlt héten is, mikor történetesen még az égiek is velem voltak és küldtek a nyakamra néhány gázszolgáltatás mentes napot. Mivel a meleg víz és a főzés is gáz alapú (fűteni hála az égnek 40 fokban ritkán kell…), ezért úgy gondoltuk, itt az ideje, hogy az unokák mamázzanak kicsit, míg mi apával megbirkózunk a hideg víz és a mikró adta örömökkel…

Első gyerekmentes napomon azon vettem észre magam, hogy reggel korábban keltem, mint mikor a kölkök a hasamon ugrálva ébresztenek.

Nem nagyon találtam a helyem, kóvályogtam a csont üres lakásban, kávéztam, mosakodtam, felöltöztem. Rengeteg tervem volt fejben, csak nekiállni volt nehéz.

A tv-t bekapcsolván automatikusan a Minimax csatornára tévedt a kezem, bár a második mese után (viszonylag hamar!) kapcsoltam, hogy egyedül vihogok a sztorin.

Állandóan elmagyaráztam magamban, hogy éppen mit csinálok (ha valaki lát, tuti, hogy hülyének néz).

Energiáimat lekötni pedig csak úgy tudtam, hogy heveny nagytakarításba fogtam. A fura az volt, hogy reggel 9-re már az összes ablakot megpuceváltam és a függönyök öblítőtől illatozón száradtak előttük…

Gyorsaságom nem alapult máson, mint hogy nem volt senki, aki percenként félbeszakított volna: szomjas vagyok, éhes vagyok, pisilni-kakilni kell, bántott a Bence, nem adja oda, meghúzta a hajam, megkarmolt, belém rúgott, nem ezt a mesét akarom (én: nem akarod, kéred!), ki akarok menni (nem akarok, szeretnék!), mikor ebédelünk, mit ebédelünk, nem találom a piros masnis babámat…

Valamint azon is, hogy ha valamit odébb tettem, az nem mászott vissza orvul a következő pillanatban. Sunyi kis kezek nem borították ki az ötvenszer rendbe rakott játékos dobozt, nem öntötték ki a gyöngyöket, üveggolyók sem gurultak sandán a talpam alá, sem pattogós labdák, fakockákat sem felejtett senki a padlón, a legók is ott sorjáztak, ahová raktam őket, a frissen felporszívózott szőnyegre nem szórtak morzsát és gyurmát sem tapostak bele azonnal. A kipucolt wc-t senki sem pisilte le, a ragyogóra suvickolt mosdót senki sem mancsolta össze szénfekete praclikkal. A padlót senki sem vizezte össze és még aprócska Balaton sem keletkezett a fürdőből egy szimpla kézmosás után. A fehér kéztörlő fehér maradt, nem szürkült egy használat után galambszínűre. A szőnyeg nem állt minden megigazítás utáni ötödik percben már félig keresztben, a filctollak a helyükön sorakoztak és babaruha sem borította hóesésként a gyerekszoba padlóját.

Igaz, csak a pakolás része fél napomba telt, hogy amit máskor csak úgy leteszünk valahová, annak helyet keressek. Olyan végleges félét…

Estére mozdulni sem bírtam a fáradtságtól, viszont nosztalgiázhattam egy fincsi mosakodással, úgy gondoltam, meghagyom apának a jéghideg zuhany adta örömöket J

Másnap irány a kert! A hetek óta felhalmozódott gaztól szabadítottam meg a virágos kertet és a veteményest is. Délelőtt még csak-csak haladtam, eltökélt voltam, gyors és módfelett hatékony!

Délre már csak fél gőzzel működtem, addigra úgy elfáradtam, hogy mozdulni sem volt kedvem. Szomszéd Laci bácsi jóvoltából meggyógyult a kapám, így délután – ha akartam, ha nem -, folytatni kellett a munkát… Utólag is: Laci bácsi hibája az egész… J

Mondanom sem kell, estére olyannyira elfáradtam, hogy már az sem tudott lelkesíteni, hogy ismét meleg vízben zuhanyozhatom le az egész napi mocskot magamról.

A következő reggelen még a lábra állással is gondjaim voltak, hisz az izomláz úgy hatalmába kerítette egész testemet, mintha nem én uralkodnék fölötte, csupán hordozója lennék minden fájdalmasan mozgó porcikámnak.

Nem tudom, mi egészségesebb számomra: agyvérzést kapni a kölykök anyázásától vagy belerokkanni a hiányukba. Mindenesetre többen megjegyezték, hogy abnormális dolog tőlem az évi nem sok szabadnapomon tönkrevágni magam ennyi munkával, ahelyett, hogy fittyet hányva a koszra, káoszra és gazra, láblógatva, csokit majszolva és koktélozva pihentem volna ki a törpök miatti fáradalmaimat. Nem tudom. Talán legközelebb J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése