2012. október 26., péntek

Elvis forog a sírjában

 

Bajban vagyok mostanában a zenékkel. Tudom, tudom, fene nagy igényű egy liba lett belőlem, a tv csatornákat már lehánytam, most jön sorban az összes rádió állomás, akik ontják magukból a tucc-tucc-prücc-prücc ocsmányságokat.

Persze alapvetően nem kell ahhoz tucc-tucc, hogy egy zene hallgathatatlan legyen, elég, ha értem a szövegét és nem szól semmiről. Na, ebből szerintem oltári sok van. A biztit „fasza tibi” előadása csapta ki nálam minap. Foggggalmam nincs, hogy ez most egy új, egy régi, esetleg egy régi-új száma volt-e, mert sosem szerettem, így nem is hallgattam őt, kivéve, ha mondjuk a rádiót hallgatva akadtunk véletlenül egymásra. Egyrészt hátast dobok a ló fejétől, igaz, ez a rádióban nem felróható hátrány, de ott van még, hogy beszédhibás a szentem, bár valamilyen oknál fogva ez éneklés közben csiszolódik kissé – nem is értem miért? Most vagy a technika ennyire fenomenális szinten mozog manapság és kiküszöbölik a stúdióban vagy olyan ez nála, mint sok embernél a dadogás: csak akkor zavaró, ha beszél… Na jó, a sejpgegését még valahogy elviselném (dupla füldugóval leginkább), de a hangja már felér egy merénylettel ellenem. Őt hallgatva az összes bicska kinyílik a zsebemben.

Egyszóval falnak megyek attól, hogy megy a tingli-tangli zene, természetesen sablon az egész, bot füllel is dobgép és szinti, nincs semmi, ami megfogna benne, kivéve tán a tangóharmonikát, de itt meg is akadt a tudomány. Aztán még hab a tortán, hogy Tibi, a sztár vartyog alatta. A szövegből idézni nem tudnék, mert olyannyira semmitmondó, hogy egyetlen sora sem ihletett meg. A refrén viszont kegyetlen ütős, hogyaszongya: „Ha neked így jó-o-o-o-o, hát nekem így jó-o-o-o-o!” Kész. Érvágás. Ez művészet??? Na jó, van az a kategória, mikor azt mondjuk, hogy ez már olyan rossz, hogy már-már jó. De ez nem a váp-váp-vápsuváp szint. Ez a legalja, részemről. Azon agyaltam az oviból hazáig, hogy ha annyi húszezresem lenne, ahány nagyon kreatív dalkreátor írt már refrént a jó-val, hát nem lennének kenyér-gondjaim. A magyar nyelv megszégyenítése mindig a lehető legkönnyebb utat (rímet) választani és azzal kiszúrni a hallgatók szemét (hogy totál teljes legyen az a képzavar).

Persze azért akadnak manapság is nagyon ütős zenék, ám a sztárok(!) és a dalsikerek mérlege nálam nagyon nincs arányban. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy tehetségtelen celebekkel telítődött a piac, akik frankón megélnek 2-3 tinédzserek által rongyosra hallgatott ugyuta-bugyuta zenéből, hakniznak orrvérzésig és teszik boldoggá a leginkább IQ szegény, avagy nagyon fiatal vagy nagyon idős nagyérdeműt BAZ megyében.

Szerintem egyáltalán nem várok el sokat: legyen dallama, legyen szövege, legyen tartalma. Engem nem elégít ki, ha rímel, hiányolom, ha nincs mögötte semmi.

Persze megint jöhetünk azzal a közhellyel, hogy ízlések és pofonok… Ez eléggé helyénvaló is, hisz számtalanszor lenne pofozkodni kedvem, ha a jó ízlést ilyen szarral kell összevetnem.

Hogy miért nem kapcsolok el? Egyrészt mert ha először hallok valamit, mindig megadom az esélyt, hátha a vége JÓ(!) lesz… Ha pedig többedszer is hallom, akkor az ámulattól bénul le a kezem, hisz ki hinné, hogy ezt az ótvar számot van aki szereti???

Persze nem lehet minden énekes Elvis (lefogadom, ha feltámadna és Kasza Tibit hallaná, szörnyethalna bánatában), ám érzésem szerint pl. Győzikéből egy is túl sok. Neki aztán annyi köze van a zenéhez, mint Kiszel Tündikének a szemöldökszedéshez.

Nyilván nem vagyunk egyformák, s ami nekem bejön, arra más hányingert kap és köpköd az undortól. De nem érzem magam nagyon ufónak ezen a téren. Csak némiképp igényesnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése