2012. augusztus 10., péntek

Tesiből egyes, szurkolásból ötös – avagy olimpia Kovács módra



Jómagam nem vagyok nagy sportoló hírében, szegény jó Béla bá, (az általános iskolai tornatanárom) elképesztően sokszor csóválta a fejét és húzta a száját keserű mosolyra, mikor egy-egy tornaórán a bénázásaimat leste. „Straub-Straub! Mit kezdjek magával?” – kérdezgette. Mivel igen jó tanuló voltam, ám a testnevelés nem volt a kiemelt tantárgyaim között. Ám akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Gyakorlatilag nálam szerencsétlenebb egyént nem hordott a hátán a föld.

Futásban nem voltam elég gyors, viszont rettentő lassú. És kétballábas. Ha netalántán sikerült picivel gyorsabban futnom, akkor egészen biztos, hogy arcra estem, akkorát taknyolva, mint egy leveli béka, így az államat tenyérnyi helyen megfosztva a bőrtől…

A távolugrás nálam közelugrás volt, mivel utáltam, hogy a cipőmbe mászik az a sok homok, ezért igyekeztem nagyon kevés ideig és a lehető legkisebb felületemmel érintkezni vele…

Szekrényugrásnál borult a szekrény, Béla bá és én is…

Kislabda hajításnál, mikor az osztálytársaim szó szerint kidobáltak a suli udvaráról, én rettentően koncentrálva, hatalmasat nyögve közvetlenül a lábam elé dobtam a labdát.

És ugyanezt eljátszottam a súlylökéssel is (még jó, hogy a nagylábujjamat még idejében elrántottam…).

A csapatsportok sem mentek. Kosárlabdában a ziccert csak akkor tudtam alkalmazni, mikor osztályozták azt, gyönyörűen perdült a labda a kosárba, sőt, a hárompontos dobásom is kifogástalan volt. Ám amint futni kellett, védekezni, passzolni, már én voltam a bénák gyöngye, a labda kiesett a kezemből, ha véletlenül játékba akartak hozni, ha pedig a kosárig jutottam, ott az ellenfél biztosan elszedte tőlem, lépéshibát-lépéshibára halmoztam…

Magasugrásnál a lécnek futottam és a mai napig nem értem, hogyan lehet szemből nekifutni és háttal ugrani???

A kötélmászást sem nekem találták ki, a második húzásnál remegni kezdett kezem- lábam és inkább nem kísérleteztem tovább.

De egy szimpla kidobósnál is tuti, hogy engem dobtak ki elsőnek, a játékos sorversenyek pedig életem nagy megkeserítői voltak, hisz az a szerencsétlen csapat, akihez kerültem, egészen biztos, hogy az utolsó helyen szerepelt…

Nem sorolom tovább, a tesi tanárok réme voltam. Egyetlen dologban voltam jó, talajtornában.

Ennek ellenére kitűnő szurkoló tábor tudok lenni, hisz a buzdításhoz nem kell sem gyorsan futni, sem nagyot dobni, viszont akár hullámozni is tudok. Egyedül.

Szeretem az olimpiát, főleg, mikor ilyen nagyon jól szerepelünk, mint most Londonban is. Szeretek szorítani a magyaroknak, együtt izgulni, szinte együtt izzadni a versenyzőkkel. Majd velük együtt bőgve hallgatni a Magyar Himnuszt...

Gyurta Dani szenzációs úszása jutott eszembe, amit először a kanapén ülve, majd felállva, végül a díszpárnát a fejem tetejére szorítva egy lépésre a tv-től, vadul dobogó szívvel szurkoltam végig csodálva. Úgy fogalmaztam, együtt úsztam vele, csak én jobban kimerültem J

Risztov Évát már említeni sem merem, hisz 10 km-t legyalogolni is elég nagy teljesítmény, nemhogy leúszni!!! És nyerni… Káprázatos volt!

Minden elismerésem az élsportolóké, le a kalappal előttük!

Persze nálunk esténként legtöbbször apa dönti el, hogy mikor és mit nézhetünk, mit nem (a távirányító birtoklásának nagymestere…). Ő aztán igazán nagy drukker tud lenni, csakhogy idegrendszerrel nem bírja a feszültséget J Gyakorlatilag sem vízilabdát, sem kézi meccset nem lehet vele megnézni, mert amint nem nálunk van a labda és ne adj’ Isten az ellenfél még vezetést is szerez, onnantól úgy tud viselkedni, mint egy durcás óvodás, akinek elvették a játékát. Prüszköl, ordítozik és szentségel. Lenyugtatni lehetetlenség. De egy pár perces mellúszásnál is el tud gurulni a gyógyszere és akkor még nem is említettem a kajak-kenu számokat…

Mikor tegnap ezt az orra alá dörgöltem (a női vízilabdások bronzmeccse alatt), halvány félmosollyal a bajsza alatt megjegyezte, tudja magáról, hogy ő csak egy focimeccset tud végignézni anélkül, hogy a vérnyomása ne a templomtornyot verdesné közben. Dünnyögve jegyeztem meg, hogy azért láttam én már focimeccsről is továbbkapcsolni, méghozzá rendszeresen, amint vesztésre állt az, akinek éppen szurkoltunk…

Így hát olimpia ide, olimpia oda, általában csak utólag tudom meg a végeredményeket, az élőben történő szurkolást elfelejthetem. Helyette nézhetem a Paprika adó legújabb sorozatát a bio-répa termesztésről…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése