2012. augusztus 26., vasárnap

A rózsaszín furulya, a virágtartó és a vak zongorista


 

Néha már csak az tart életben, ha röhögök kínomban a napi marhaságokon.

Vasárnap van. Életem párja egész napos focira ment reggel (Nnnna! Ez magában felér egy combcsapkodós röhögéssel! Egész napos foci! Máskor 2x 45 perc után hetekig izomláza van, hogy a puszta létezés is gondokat okoz és derékig lóg a nyelve. Vajon hazatalál este valahogyan?).

Mi meg a srácokkal reggeli sétára indultunk, természetesen célirányosan a zöldségesig meg vissza, a főzéshez nélkülözhetetlen karfiol, nyalóka és gumicukor és Bencének (mivel neve napja volt nemrég!) egy tűzoltó autó beszerzésének ügyében…

Az indulás ma sem ment zökkenőmentesen, mivel mára már kampecot jósoltak a kánikulának és a házból is jól látszott, hogy kint – bár ezer ágra tűz a nap -, elég erősen fú a szél. Ennek örömére Bogi ötödször is átöltözött a start előtt, a levedlett négy garnitúra ruházatot természetesen a lakás minden pontján felleltem. Nem, ma nem fogok agyvérzést kapni, csakazért sem!

Végre mindenkin szandál, ajtó becsuk.

Állunk a kapunál. Végignézek a zsák kukac módjára nyüzsgő családon:

Bogi egy hosszú ujjú tunikában és egy halásznadrágban, a tunika övébe tűzve egy csillámos rózsaszín műanyag játék furulyával (ÉN sem értem…).

Fiam trikóban, rövidgatyában, kezében egy lógós virágtartó tartószerkezetével kardozva, amit a jó Isten sem tud, honnan szervált elő, míg én a bejárati ajtót zártam (suttyomban azért felnéztem a terasz fölött lógó muskátlikra, de azok sértetlennek látszottak….).

Enikő halászgatyában, felül egy habos fehér ujjatlan kisruhában (mellesleg keresztelőruhának szántam - ám béke poraira…), szemén Bogi pink Hello Kittys napszemüvegével, fülig érő vigyorral, mint egy vak zongorista, feje búbján egy fehér kalappal, hóna alatt egy fekete, kínai mintás, hímzett neszeszerrel…

Egy utolsó elhaló próbálkozást ejtettem meg, hogy ki mit hagyjon otthon. Bence duzzogva letette újdonsült kardját, a többieket hiába győzködtem…

Elindultunk. Mivel úgy néztünk ki, mint a Fővárosi Nagycirkusz legújabb nevettető fellépői, már meg sem lepett, mikor a sarokra érve, szűnni nem akaró miákolásra kellett megfordulnunk. Misha cicám, mint egy hűséges vadászkutya baktatott kitartóan a nyomunkban és be is ért annak rendje és módja szerint. Mivel csak nem vihettük magunkkal a lábunkhoz hálásan dörgölőző és ordítva doromboló macsekot, ezért igyekeztünk visszatessékelni a kertünkbe, több-kevesebb sikerrel, viszont újabb egetverő szórakoztatást biztosítva a minket tátott szájjal, visszafojtott röhögéssel szemlélő népes szomszédság körében…

Végre Misha már nem követett, kezdtem fellélegezni. Ám nem sokáig, mivel Bence, kihasználva egy adandó alkalmat, elorozta Bogi kezéből a jujjrózsaszín furulyát, majd óbégatva nyargalt nagylányom lesújtó haragja elől…

Sokszor a lelkemet is eladnám egy láthatatlanná tévő akármiért…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése